Aktualności

Konferencja turystyczna

« wróć

W dniu 16 stycznia 2019 roku w Społecznej Akademii Nauk odbyła się Konferencja Naukowa pt. „Produkt turystyczny. Innowacje – Marketing – Zarządzanie”,, której współorganizatorem była Katedra Marketingu i Turystyki Społecznej Akademii Nauk. Współorganizatorem był Wydział Turystyki i Rekreacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, a zagranicznymi partnerami merytorycznymi Universidad de Occidente (Meksyk), College of Public Administration Economic and Managament w Bratysławie oraz University of Economics w Warnie. Konferencji towarzyszyło otwarcie wystawy fotografii Irka Piątka „Jezioro Bodeńskie z perspektywy dwóch kół”.

Celem tej konferencji było wskazania innowacyjności różnych obszarów destynacji turystycznych, szczególnie w aspekcie marketingu i zarządzania, jako niezbędnego elementu napędzającego rozwój sektora turystyki. W trakcie trwania konferencji zaprezentowano najnowsze wyniki badań podczas trzech sesji tematycznych oraz wymieniono poglądy i doświadczenia w zakresie wyżej wspomnianej problematyki. Szczególnie ożywiona dyskusja miała miejsce podczas panelu, poprzedzającego sesje, w którym wzięli udział przedstawiciele świata nauki: prof. Ewa Dziedzic (Szkoła Główna Handlowa), prof. Teresa Skalska (Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji), prof. Aleksander Panasiuk (Uniwersytet Jagielloński) oraz „praktycy”: Jacek Janowski (dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej POT), Mateusz Czerwiński (Wiceprezes Zarządu Warszawskiej Organizacji Turystycznej). Moderatorki dyskusji prof. Agata Niemczyk i prof. Renata Seweryn zaproponowały niezwykle aktualną tematykę koncentrującą się na kwestiach wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, globalnych zjawiskach związanych z ocieplaniem klimatu oraz na kierunkach rozwoju turystyki dla Polski

W konferencji uczestniczyło przeszło 50 osób, reprezentujących 24 podmioty i pochodzące z trzech krajów.  Konferencja została objęta patronatem honorowym Ministra Sportu i Turystyki Witolda Bańki oraz Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej  dra Roberta Andrzejczyka. Udział wzięły nie tylko ośrodki akademickie, ale również Ministerstwo Sportu i Turystyki i Polska Organizacja Turystyki, które objęły patronat honorowy. Patronatem branżowym zostało biuro podróży LogosTour, a patronat medialny objęły magazyny Rynek Turystyczny i Hotelarz. Referaty uczestników zostaną opublikowane w czasopiśmie naukowym „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”.

 

Wszystkim osobom zaangażowanym w organizację tego ważnego dla nas wydarzenia, patronom, partnerom a przede wszystkim uczestnikom składamy serdeczne podziękowania, prezentując poniżej fotorelację z konferencji