W dniu 17 stycznia 2018 roku w Społecznej Akademii Nauk odbyła się Konferencja Naukowa pt. „Region turystyczny – zarządzanie i rozwój. Narzędzia, metody, szanse, wyzwania, perspektywy”, organizowana przez zespół z dwóch ośrodków akademickich – Społeczną Akademię Nauk (Wydział Nauk o Zarządzaniu i Bezpieczeństwie w Warszawie Instytut Ekonomiczny, Katedra Marketingu i Turystyki) i Akademię Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (Wydział Turystyki i Rekreacji).
Celem tej konferencji naukowej było wskazanie różnorodnych aspektów zarządzania w regionie turystycznym, w celu zapewnienia większej efektywności wykorzystania zasobów. Podczas konferencji zostały zaprezentowane wyniki najnowszych badań podczas trzech sesji tematycznych: uwarunkowania zarządzania konkurencyjnością regionów, zarządzanie w regionie turystycznym i zarządzanie przedsiębiorstwami i obiektami turystycznymi w regionie. Sesjom tematycznym towarzyszyła wymiana poglądów i doświadczeń jak również ożywiona dyskusja w zakresie wyżej wspomnianej problematyki. Prelegenci poruszyli następujące tematy:
- demograficzno-geograficzne determinanty oceny bezpieczeństwa w turystyce (na przykładzie badań uczestników ŚDM Kraków 2016),
- efekty ekonomiczne turystyki w miastach metropolitalnych,
- wykorzystanie potencjału kuchni regionalnych i żywności tradycyjnej w rozwoju regionalnym,
- wydarzenia jako narzędzie komunikacji marketingowej miast,
- zarządzanie destynacją turystyczną,
- znaczenie formy organizacyjnej convention bureaux,
- wykorzystanie dziedzictwa historycznego do kreowania produktów militarnej turystyki kulturowej (na przykładzie Podkarpacia),
- restrukturyzacja górskiego ośrodka turystyki masowej: przykład Zakopanego,
- nowoczesne obiekty sportowe jako atrakcyjne produkty turystyczne regionu,
- analiza ofert turystyki medycznej w oparciu o strony internetowe przedsiębiorstw, świadczących usługi w sektorze turystyki medycznej,
- determinanty kształtujące wysokość cen pokoi hotelowych w wybranych miastach Polski,
- rekrutacja i selekcja w przedsiębiorstwach hotelarskich i gastronomicznych,
- kulturowe uwarunkowania znaczenia zaufania w usługach na przykładzie usług noclegowych.
W konferencji uczestniczyło ok. 50 osób z różnych ośrodków akademickich m. in. Społeczna Akademia Nauk, AWF im Józefa Piłsudzkiego w Warszawie, AGH im. Stanisława Staszica w Krakowie, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, AWF im. J. Kukuczki w Katowicach, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Rzeszowski, Uniwersytet Szczeciński, Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych. Referaty uczestników opublikowano w czasopiśmie naukowym: Przedsiębiorczość i Zarządzanie” Tom XVIII, zeszyt 8, część III s. 1-444 (14 pkt wg listy MNiSW).