Skład katedry

Skład katedry

dr Maciej Dębski, prof. SAN

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Specjalista w obszarze marketingu oraz zarządzania w turystyce. Autor lub współautor książek pt. „Kreowanie silnej marki”, „Polityka turystyczna”, „Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej” oraz kilkudziesięciu publikacji wydawanych w Polsce i poza granicami kraju. W swoich zainteresowaniach naukowych oraz praktycznych koncentruje się na wykorzystaniu narzędzi marketingu. W chwili obecnej pracownik Społecznej Akademii Nauk, pełniący funkcję Dyrektora Zarządzającego Filii SAN w Warszawie oraz kierownika Katedry Marketingu i Turystyki.

Do moich kluczowych obszarów badawczych można zaliczyć:

  • marketing, a zwłaszcza zarządzanie marką przedsiębiorstwa
  • zarządzanie w turystyce
  • zarządzanie w firmach rodzinnych
  • jakość w szkolnictwie wyższym
Dr Maciej Dębski

Pozycje zwarte:

  1. Polityka turystyczna. Powstanie – Rozwój – Główne obszary; H. Zawistowska, H. Górska-Warsewicz, M. Dębski, PWE, 2014
  2. Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej, H. Górska-Warsewicz, A. Grobelna, M. Dębski, Difin, Warszawa 2017

 

Artykuły i rozdziały w monografiach: 

  1. M. Debski, M. Borkowska-Niszczota 2020, Consumer ecological behaviour and attitudes towards pro-ecological activities in accommodation facilities by generation Z, Turyzm 30/2, s. 43-50
  2. Górska-Warsewicz, Hanna; Dębski, Maciej; Rejman, Krystyna; Laskowski, Wacław. 2020. "The Specificity of Family Firms Providing Accommodation Services—The Experience of a Post-Socialist Country 30 Years after the Economic Transformation" Sustainability 12, no. 24: 10404. https://doi.org/10.3390/su122410404
  3. M. Debski, M. Cieciora, P. Pietrzak, W. Bołkunow, Organizational culture in public and non-public higher education institutions in Poland: A study based on Cameron and Quinn’s model, Human Systems Management, DOI 10.3233/HSM-190831
  4. M. Dębski, A. Krawczyk, A. Sugonyako, D. Dworak, (2020), “Tourism consumption of Generation Z – comparitive analysis of Polish and Ukrainian students”, 35th IBIMA conference, 1-2 April, 2020 Seville, Spain, Conference Proceedings
  5. M. Dębski, H. Górska-Warsewicz, T. Skalska (2019) Family-based  brand equity in the hospitality industry, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu vol. 63, nr 10, 161-175
  6. P. Karamarz, M. Dębski, L Luty (2019), Trends in entrepreneurial behaviour among immigrant students: Conclusions from research conducted at the University of Social Sciences, International Entrepreneurship Review, vol. 5, no 4, 25-39, doi.org/10.15678/IER.2019.050
  7. T. Skalska, E. Dziedzic, M. Dębski (2019), Pojęcie, zakres i sposób pomiaru inwestycji turystycznych (na przykładzie Warszawy),  Przedsiębiorczośc i ZarządzanieTom XX, Zeszyt 2, część II, s. 233-249
  8. Ł. Sułkowski, M. Dębski (2019), Hospitality in the Image of Small Family Accommodation Businesses, Innovative Marketing, Volume 15, Issue 1, p. 13-29, doi: http://dx.doi.org/10.21511/im.15(1).2019.02
  9. M. Debski, H. Górska-Warsewicz (2018), Rodzinny charakter mikroprzedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe jako element zarządzania relacjami z klientem - perspektywa konsumencka , Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Marketing turystyczny, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 535, ISSN 1899-3192, e-ISSN 2392-0041, s. 36-48
  10. M. E. L. Parra, E. M. N. Arvizu, N. E. G. Navarro, J. N. A. López ; O. Kulykovets, M. Dębski (2018);  Preferences of Accommodation, a descriptive study in the South of the State of Sonora, Mexico, Journal of Intercultural Management, 10 (4), 39-56
  11. W. Nasierowski, M. Dębski, Public vs Non-public universities in Poland: An assessment of their technical efficiency,  Proceedings of MAC 2018 in Prague,  International Conference, 25th-27th May 2018, ISBN:978-80-88085-19-5
  12. M. Dębski, A. Krawczyk 2017, Competitiveness of Family Tourist Micro-Enterprises as an Element of Tourist Destination Product; Journal of Intercultural Management, 9 (4), s. 59-76
  13. M. Dębski, W. Nasierowski (2017), , Criteria for the Selection of Tourism Destinations by Students from Different Countries, Foundations of Management, vol 9,  ISSN 2080-7279 , s. 317-330; Indeksowane w bazie Scopus
  14. M. Dębski, W. Nasierowski, Students as Tourists: How do they Chose Trip Destination, Proceedings of 44thInternational Business Research Conference, 18-19 September 2017, Zurich, Switzerland, ISBN: 978-1-925488-46-3
  15. M. Dębski, W. Nasierowski (2017), Destination promoting motives for young people, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, 16 (4),  s. 23-30
  16. M. Dębski, W. Nasierowski (2017), Professional position of students as a determinant in the process of designing curricula, (red.) Ł. Sułkowski, Management and Culture of the University  Wydawnictwo, Peter Lang, ISBN: 978-3-631-71804-9, 229-244
  17. M. Dębski (2017), Jakość jako element komunikacji marketingowej rodzinnego mikroprzedsiębiorstwa turystycznego świadczącego usługi noclegowe, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 473/ 2017, s 148-159;
  18. M. Dębski, W. Nasierowski (2016), Criteria for selection of tourism destinations by students from different countries, Working Paper Series, University of New Brunswick, Fredericton, 2016
  19. M. Dębski (2015), Marketing communication as a significant element of management in a tourist region – model approach, Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, Tom XVI, Zeszyt 4, Część II, 2015, ISSN 1733-2486, ss. 75-86
  20. M. Dębski, K. Niemczak, Tourism attractiveness of the region in the management of promotional activities used by hotels, “International Journal of Contemporary Management”, 2015, vol 14, no 4, s. 111-129
  21. M. Dębski, M. Szaniawski, Relationship Management in tourism microenterprise as part of building its competitive advantage, “International Journal of Small and Medium Enterprises and Business Sustainability”, 2015, vol. 1, no. 1
  22. M. Dębski, Zarządzanie konkurencyjnością kraju jako obszaru recepcji turystycznej w polityce państwa, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, 2014, tom XV, zeszyt 6, część 3, s. 131-143
  23. M. Dębski, Tourism habits and preferences – comparitive analisis in selected European countries, “Journal of Intercultural Management”, 2014, vol. 6, nr 4, ss. 39-54
  24. M. Debski, Turystyka jako forma spędzania czasu wolnego [w:] E. Łyszkowska, Z. Sirojć, J. Chorążuk /red./, Edukacja i życie codzienne studentów w Polsce i w Rosji, Stowarzyszenie Współpracy Polska-Wschód, Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Krasnodarski Państwowy Uniwersytet Kultury i Sztuki, Warszawa 2015
dr inż. Małgorzata Borkowska-Niszczota

Dr nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu i Turystyki SAN. Uczestnik dużych projektów naukowo-badawczych o charakterze nowatorskim oraz wykonawca licznych tematów badawczych realizowanych w ramach prac własnych i statutowych.

Najnowsze badania naukowe realizowane w Zespole Katedry Marketingu i Turystyki SAN pod patronatem Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej koncentrowały się na  analizie wpływu epidemii COVID-19 na podmioty świadczące usługi zakwaterowania w miejscowościach turystycznych. Efektem badań ankietowych prowadzonych z końcem 2020 roku jest Raport „Baza noclegowa w okresie pandemii – skutki i wsparcie” zamieszczony na stronie głównej Społecznej Akademii Nauk w Warszawie. W oparciu o wyniki badań ankietowych opublikowany został artykuł współautorski „Baza noclegowa w okresie pandemii” w czasopiśmie Rynek Turystyczny z 2021 nr 3(422). Przygotowany został także współautorski artykuł do czasopisma Journal of Intercultural Management  nt. „Tourist accommodation establishments during the pandemic - consequences and aid Report on a survey among Polish micro-enterprises offering accommodation services”.

Autor lub współautor kilkudziesięciu innych publikacji naukowych, w tym rozdziałów w wydawnictwach zbiorowych oraz artykułów w czasopismach naukowych, wydawanych w kraju i za granicą, w tym indeksowanych w Web of Science.

Współautor pierwszej publikacji, w której podjęto próbę oceny rozwoju turystyki w województwie podlaskim z punktu widzenia wymagań równoważenia sektora, wydanej w 2014 roku „Turystyka w województwie podlaskim w świetle zasad zrównoważonego rozwoju”.

Współautor pierwszej publikacji, w której podjęto próbę pełnego opisu organizacji systemu zarządzania ochroną środowiska w Polsce, wydanej w 1998 roku „Organizacja systemu zarządzania ochroną środowiska w Polsce” .  

Książka, której jest współautorem „Dostosowanie polskiego prawa i regulacji ekologicznych do rozwiązań Unii Europejskiej. Koszty i Strategia” została nagrodzona przez Ministra Edukacji Narodowej.

 Jako członek zespołu ekspertów wytyczała kierunki rozwoju, w tym turystycznego gmin, powiatu i województwa. Pełniła funkcję eksperta w projektach badawczych dotyczących problematyki turystycznej.

Prowadzi różne formy zajęć - wykładowe, ćwiczeniowe, seminaryjne, w ramach przedmiotów związanych ze specjalnością i obszarami badawczymi, na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, pierwszego jak i drugiego stopnia, głównie na Kierunku Turystyka i Rekreacja oraz Zarządzanie. Jest promotorem licznych prac dyplomowych, opiekunem stażu asystenckiego, opiekunem studiów oraz praktyk zawodowych.  

Wielokrotnie była nagradzana za wyróżniającą się działalność naukowo-badawczą i dydaktyczno-organizacyjną.

 Obszar zainteresowań badawczych i naukowych:

  • zarządzanie rozwojem zrównoważonym i ochroną środowiska,
  • zarządzanie turystyką,
  • społeczna odpowiedzialność biznesu
  • współpraca klastrowa w turystyce.

 

Wykaz najważniejszych publikacji:

  1. Sahakyan M., Suvaryan A., Borkowska-Niszczota M., Szymańska E., The formation and development of tourist clusters: case of Poland and Armenia, w: „Marketing and Management of Innovations”, Issue 1, 2019, s. 21-33.
  2. Borkowska-Niszczota M., 2019, Polityka oparta na klastrach w dokumentach strategicznych regionów Polski Wschodniej, w: „Optimum. Economic Studies”, 2019, nr 3(97).
  3. Borkowska-Niszczota M., 2019, Czynniki determinujące wpływ klastrów na zrównoważony rozwój turystyki w obszarach recepcji, w: „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, Produkt turystyczny. Innowacje-marketing-zarządzanie, red. M.Dębski, U.Żuławska, tom XX, zeszyt 2, część II, Wyd. Społecznej Akademii Nauk, s. 155-171.
  4. M.Borkowska-Niszczota, 2017, Clusters as instruments of implementation of innovationon the example of the tourist structures of Eastern Poland, w: Economic and Social Development,  22nd International Scientific Conference on Economic and Social Development – “The Legal Challenges of Modern World”, Ed.Zeljko Radic, Ante Roncevic, Li Yongqiang, Book od Proceedings, Split, 29-30 June 2017, s.813-822.
  5. M.Borkowska-Niszczota, 2017, Tourist  Clusters as Instruments of Implementation of Smart Regional Specialization in Tourism on the Example of Poland, w: 23rd EBES Conference – Madrid Proceedings, 27-29 September 2017, s. 348-358.
  6. Borkowska-Niszczota M., 2017, Aktywność władz samorządowych w strukturach klastrowych, w: „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 473, Gospodarka turystyczna w Regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, Wrocław 2017, s. 77-87, Łomnica, maj 2017.
  7. Borkowska-Niszczota M., 2016, Rozwijanie nauki o ochronie środowiska, w: Od ekonomiki ochrony środowiska do nauki o kreowaniu wiedzy: szkoła naukowa prof. B.Poskrobko, (red.) E.Broniewicz, B.Powichrowska, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok, s. 33-60.
  8. Borkowska-Niszczota M., 2015, Tourism Clusters in Eastern Poland – Analysis of Selected Aspects of the Operation, w: „Procedia – Social and Behavioral Sciences”, nr 213, s. 957-964.
  9. Borkowska-Niszczota M., 2015, Społeczna odpowiedzialność biznesu turystycznego na rzecz zrównoważonego rozwoju na przykładzie obiektów hotelarskich, w: „Ekonomia i Zarządzanie”, Vol. 7, nr 1, s. 368-392.
  10. Borkowska-Niszczota M., 2015, Wpływ klastrów turystycznych na rozwój i konkurencyjność regionów, w: „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki”, Nr 2(2015), s. 145-163.
  11. Borkowska-Niszczota M., 2015, Rola władz samorządowych w rozwoju turystycznych struktur klastrowych w ujęciu teoretycznym oraz empirycznym, w: „Europa Regionum”, T. 23, s. 271-284.
  12. Dobrzański G., Borkowska-Niszczota M., Kiryluk H., Szymańska E., 2014, Turystyka w województwie podlaskim w świetle zasad zrównoważonego rozwoju, Agencja Wydawnicza EkoPress, Białystok, s. 299.
  13. Borkowska-Niszczota M., Dobrzański G., 2013, Zachowania turystów odwiedzających województwo podlaskie w kontekście zrównoważonej turystyki, w: „Ekonomia i Środowisko”, Nr 1(44), Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok, s. 126-142.
  14. Borkowska-Niszczota M., 2013, Edukacja ekologiczna w obszarach recepcji turystycznej na rzecz kształtowania odpowiedzialnych zachowań turystycznych, w: „Handel wewnętrzny” nr 6 [listopad-grudzień], t. 2, Wyd. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, s. 182-194.
  15. Borkowska-Niszczota M., 2011, Rozwiązania proekologiczne jako sposób podnoszenia konkurencyjności podmiotów świadczących usługi hotelarskie, w: „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” nr 157, Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, (red.) A. Rapacz, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław, s. 41-54.
  16. Borkowska-Niszczota M., Kiryluk H., 2011, Potencjał konkurencyjności turystycznej Doliny Biebrzy, w: Turystyka wobec nowych zjawisk w gospodarce światowej, (red.) E.Dziedzic, Wyd. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, s. 181-209.
  17. Borkowska-Niszczota M., Dobrzański G., Kiryluk H., Szymańska E., 2010, Problemy interpretacji turystyki zrównoważonej, w: „Folia Turistica”, nr 22, s. 147-166.
  18. Borkowska-Niszczota M., 2008, Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką stymulujące rozwój zrównoważony obszarów recepcji turystycznej, w: Zrównoważony rozwój turystyki (red. S.Wodejko), Wyd. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, s. 153-167.
  19. Borkowska-Niszczota M., 2006, Zastosowanie planowania zintegrowanego w rozwoju sektora turystycznego na szczeblu lokalnym, w: Praktyczne aspekty rozwoju turystyki i rekreacji na obszarach przyrodniczo cennych (red. R.Ziółkowski), Wyd. PB, Białystok, s. 169-181.
  20. Borkowska-Niszczota M., 2004, Problem zintegrowanego planowania rozwoju turystyki na poziomie lokalnym w aspekcie rozwoju zrównoważonego, w: „Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne”, T. 49, z. 1 / 2, Wyd. AGH, Kraków, s. 29-45.
mgr Anna Molęda-Kompolt

Wieloletni praktyk w branży turystycznej i hotelarskiej. Kierownik działu turystyki biznesowej w Netmedia Business Travel oraz działu turystyki przyjazdowej w Holiday Travel w Warszawie. Koordynatorka działań związanych z promocją biur na targach turystycznych i workshopach na całym świecie. Kierownik działu sprzedaży i marketingu w Hotelu Novotel Airport w Warszawie. Od kilku lat dziennikarka podróżnicza w stałej współpracy z magazynem All inclusive. Z zawodu pedagog.

Obszar zainteresowań badawczych i naukowych:

Udział w Sympozjach i Konferencjach w zakresie ekonomii turystyki oraz zainteresowanie otwarciem przewodu doktoranckiego.

dr Jacek Drążkiewicz

Dr Jacek Drążkiewicz jest specjalistą w zakresie ekonomiki turystyki, ekonomiki przedsiębiorstw turystycznych, zrządzania biznesem turystycznym oraz obsługi ruchu turystycznego. Ma wieloletnie doświadczenie w branży turystycznej w pracy w kraju i za granicą. Pracował dla takich firm jak biuro podróży Orbis Travel, Logos Tour, United Partners, Club&Travel w zakresie tworzenia ofert turystycznych oraz pilotowania wycieczek. Obecnie jest właścicielem biura podróży "WYCIECZKI Z NAMI", specjalizującego się w wycieczkach objazdowych po Europie i Azji oraz wyjazdach incentive dla firm.  

Obszar zainteresowań badawczych i naukowych:

  • Rozwój turystyki na szczeblu lokalnym i regionalnym
  • Ekonomiczne znaczenie turystyki
  • Prawnofinansowe warunki prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze turystyki
  • Marketing przedsiębiorstw turystycznych

Wykaz najważniejszych publikacji:

  1. Rola kapitału zagranicznego w kształtowaniu nowoczesnego rynku usług turystycznych w Polsce, Zeszyty Naukowe nr 2(32), Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2003.
  2. Działalność podmiotów zagranicznych na polskim rynku turystycznym w aspekcie zachodzących zjawisk i procesów, Problemy turystyki nr 1-4, Instytut Turystyki, Warszawa 2003.
  3. Walory turystyczne gminy Radziejowice jako forma aktywizacji gospodarczej, Procesy dostosowawcze województwa mazowieckiego do nowych warunków otoczenia, materiały konferencyjne, Wyższa Szkoła Rozwoju Lokalnego, Żyrardów 2005.
  4. Konsekwencje dla ruchu turystycznego w związku z  wprowadzeniem wiz dla Rosjan po akcesji Polski do Unii Europejskiej, Zeszyty Naukowe, Wyższa Szkoła Ekonomiczno – Informatyczna, Warszawa 2005.
  5. Zarys mikroekonomii. Ćwiczenia , zadania, testy, problemy, Wyższa Szkoła Rozwoju Lokalnego w Żyrardowie, Żyrardów 2006.
  6. Decentralizacja zarządzania państwem jako czynnik rozwoju turystyki na szczeblu samorządu terytorialnego w Polsce. Analiza na przykładzie samorządu gminnego i wojewódzkiego. Problemy turystyki nr 1-4, Instytut Turystyki, Warszawa 2007.
  7. Możliwości organizacyjno-prawne rozwoju turystyki na szczeblu gminnego samorządu terytorialnego, Zeszyty Naukowe nr 5(49), ALAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2007.
  8. Zarys mikroekonomii. Ćwiczenia , zadania, testy, problemy, Wyższa Szkoła Rozwoju Lokalnego w Żyrardowie, Żyrardów 2009.
  9. Uwarunkowania rozwoju turystyki wyjazdowej Polaków do Rosji, Polska – Rosja (gospodarka – oświata – zdrowie – turystyka), Ireneusz Michałków (red.), Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Warszawa 2013.
  10. Raport Touroperatorzy, Ranking 2016, Wiadomości Turystyczne, 2016.
mgr Radosław Szafranowicz-Małozięć

 

 

 

Psycholog, wykładowca akademicki, trener turystyki. Od 20 lat pracuje w turystyce, a swoją pasją dzieli się podczas różnych kursów i szkoleń. Jego zajęcia są zawsze praktyczne - pokazują możliwości pracy w turystyce; wskazują wady i zalety wybranych zawodów oraz kreślą ścieżki kariery zawodowej w tej branży.

Obszar zainteresowań:

  • wykłady z zakresu obsługi ruchu turystycznego oraz podstaw zarządzania
  • udział i prezentacja oferty biura Holiday Travel na Targach Turystycznych i workshopach krajowych i zagranicznych
  • koordynowanie działań związanych z aktywną sprzedażą (promocja ofert biura)
  • przygotowywanie ofert i kalkulacji dla grup turystycznych i biznesowych
  • pełna obsługa turystyczna w zakresie współpracy z kontrahentami zagranicznymi i dostawcami krajowymi
  • przygotowywanie planów sprzedażowych
  • dziennikarstwo podróżnicze - artykuły podróżnicze o wskazanych destynacjach (promocja krajów) do magazynu All inclusive
dr inż. Maksymilian Czeczotko

Adiunkt w Katedrze Marketingu i Turystyki od listopada 2022 roku. Pracownik dydaktyczny w SAN Warszawa od października 2021 roku. Doktor w dyscyplinie Technologia żywności i żywienia o specjalizacji zachowania konsumentów na rynku żywności. Temat rozprawy doktorskiej: Zachowania konsumentów wobec marek własnych sieci handlowych w kategorii produktów żywnościowych w wybranych krajach europejskich. Prowadzenie zajęć dydaktycznych na kierunkach Turystyka i Rekreacja, Zarzadzanie, Logistyka, Administracja, Finanse i Rachunkowość czy Informatyka m in. Marketing, Zarządzanie marką na rynku turystycznym, Badania Marketingowe, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Biznes Plan, Przedsiębiorczość, Podstawy Zarządzania. Sport i podróże to dwie największe pasje, które pozwalają złapać pozytywny balans pomiędzy pracą a czasem wolnym.

Zainteresowania badawcze:

- marketing żywności;

- zachowania konsumentów;

- marka własna;

- handel detaliczny;

- badania rynkowe;

- przedsiębiorczość.

Najważniejsze publikacje 

1. Królak M, Górska-Warsewicz H, Mądra-Sawicka M, Rejman K, Żakowska-Biemans S, Szlachciuk J,

Czeczotko M, Kwiatkowski B, Zaremba R, Wojtaszek M. (2022): Towards Sustainable Innovation in the

Bakery Sector—An Example of Fibre-Enriched Bread. Sustainability, 14(5):2743, wyd. MDPI, IF=3,889,

100 pkt. MSW.

2. Czeczotko M, Górska-Warsewicz H, Zaremba R. (2022): Health and Non-Health Determinants of

Consumer Behavior toward Private Label Products—A Systematic Literature Review. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(3):1768, wyd. MDPI, IF=4,614, 140pkt. MSW.

3. Górska-Warsewicz H, Żakowska-Biemans S, Stangierska D, Świątkowska M, Bobola A, Szlachciuk J,

Czeczotko M, Krajewski K, Świstak E. (2021): Factors Limiting the Development of the Organic Food

Sector—Perspective of Processors, Distributors, and Retailers. Agriculture, 11(9):882, wyd. MDPI,

IF=3,408, 40pkt. MSW.

4. Czeczotko M., Górska-Warsewicz H., Laskowski W., Rostecka B. (2021): Towards Sustainable Private Labels in an Autonomous Community during COVID-19—Analysis of Consumer Behavior and Perception on the Example of Tenerife. Sustainability, 13(13), 7467, wyd. MDPI, IF=3,889, 100 pkt. MSW.

5. Czeczotko M., Górska-Warsewicz H., Laskowski W. (2020): Towards Sustainable Private Labels—What is the Consumer Behavior Relating to Private Labels in the UK and Poland? Sustainability, 20, 6035, wyd. MDPI, IF=3,889, 100 pkt. MSW.

6. Rejman K, Górska-Warsewicz H.,Czeczotko M., Laskowski W. (2020): Non-alcoholic Beverages as Sources of Nutrients in the Average Polish Diet.Nutrients, 12, 1262, IF:6,706, 140 pkt. MSW.

7. Górska-Warsewicz H., Rejman K., Laskowski W., Czeczotko M. (2019): Butter, Margarine, Vegetable Oils, and Olive Oil in the Average Polish Diet. Nutrients,11, 2935, IF: 6,706, 140 pkt. MSW.

8. Górska-Warsewicz H.; Rejman K.; Laskowski W.; Czeczotko M. (2019): Milk and Dairy Products and Their Nutritional Contribution to the Average Polish Diet. Nutrients, 11, 1771, IF:6,706, 140 pkt. MSW

9. Laskowski W., Górska-Warsewicz H., Rejman K., Czeczotko M., Zwolińska J.(2019): How important are cereals and cereal products in the average Polish diet. Nutrients,11, nr 3, 658, IF:6,706, 140 pkt. MSW.

10. Górska-Warsewicz H., Laskowski W. , Kulykovets O., Kudlińska-Chylak A., Czeczotko M., Rejman K.

(2018): Food products as sources of protein and amino acids - the case of Poland. Nutrients,10, nr 12,

1977, IF:6,706, 35 pkt. MSW.

11. Górska-Warsewicz H., Żakowska-Biemans S., Czeczotko M., Świątkowska M., Stangierska D., Świstak E., Bobola A. (2018): Organic private labels as sources of competitive advantage - the case of international retailers operating on the Polish market.Sustainability,10, nr 7, art. 2338, IF=3,889, 20 pkt. MSW.