Skład katedry
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Specjalista w obszarze marketingu oraz zarządzania w turystyce. Autor lub współautor książek pt. „Kreowanie silnej marki”, „Polityka turystyczna”, „Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej” oraz kilkudziesięciu publikacji wydawanych w Polsce i poza granicami kraju. W swoich zainteresowaniach naukowych oraz praktycznych koncentruje się na wykorzystaniu narzędzi marketingu. W chwili obecnej pracownik Społecznej Akademii Nauk, pełniący funkcję Dyrektora Zarządzającego Filii SAN w Warszawie oraz kierownika Katedry Marketingu i Turystyki.
Do moich kluczowych obszarów badawczych można zaliczyć:
- marketing, a zwłaszcza zarządzanie marką przedsiębiorstwa
- zarządzanie w turystyce
- zarządzanie w firmach rodzinnych
- jakość w szkolnictwie wyższym
Pozycje zwarte:
- Polityka turystyczna. Powstanie – Rozwój – Główne obszary; H. Zawistowska, H. Górska-Warsewicz, M. Dębski, PWE, 2014
- Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej, H. Górska-Warsewicz, A. Grobelna, M. Dębski, Difin, Warszawa 2017
Artykuły i rozdziały w monografiach:
- M. Debski, M. Borkowska-Niszczota 2020, Consumer ecological behaviour and attitudes towards pro-ecological activities in accommodation facilities by generation Z, Turyzm 30/2, s. 43-50
- Górska-Warsewicz, Hanna; Dębski, Maciej; Rejman, Krystyna; Laskowski, Wacław. 2020. "The Specificity of Family Firms Providing Accommodation Services—The Experience of a Post-Socialist Country 30 Years after the Economic Transformation" Sustainability 12, no. 24: 10404. https://doi.org/10.3390/su122410404
- M. Debski, M. Cieciora, P. Pietrzak, W. Bołkunow, Organizational culture in public and non-public higher education institutions in Poland: A study based on Cameron and Quinn’s model, Human Systems Management, DOI 10.3233/HSM-190831
- M. Dębski, A. Krawczyk, A. Sugonyako, D. Dworak, (2020), “Tourism consumption of Generation Z – comparitive analysis of Polish and Ukrainian students”, 35th IBIMA conference, 1-2 April, 2020 Seville, Spain, Conference Proceedings
- M. Dębski, H. Górska-Warsewicz, T. Skalska (2019) Family-based brand equity in the hospitality industry, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu vol. 63, nr 10, 161-175
- P. Karamarz, M. Dębski, L Luty (2019), Trends in entrepreneurial behaviour among immigrant students: Conclusions from research conducted at the University of Social Sciences, International Entrepreneurship Review, vol. 5, no 4, 25-39, doi.org/10.15678/IER.2019.050
- T. Skalska, E. Dziedzic, M. Dębski (2019), Pojęcie, zakres i sposób pomiaru inwestycji turystycznych (na przykładzie Warszawy), Przedsiębiorczośc i ZarządzanieTom XX, Zeszyt 2, część II, s. 233-249
- Ł. Sułkowski, M. Dębski (2019), Hospitality in the Image of Small Family Accommodation Businesses, Innovative Marketing, Volume 15, Issue 1, p. 13-29, doi: http://dx.doi.org/10.21511/im.15(1).2019.02
- M. Debski, H. Górska-Warsewicz (2018), Rodzinny charakter mikroprzedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe jako element zarządzania relacjami z klientem - perspektywa konsumencka , Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Marketing turystyczny, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 535, ISSN 1899-3192, e-ISSN 2392-0041, s. 36-48
- M. E. L. Parra, E. M. N. Arvizu, N. E. G. Navarro, J. N. A. López ; O. Kulykovets, M. Dębski (2018); Preferences of Accommodation, a descriptive study in the South of the State of Sonora, Mexico, Journal of Intercultural Management, 10 (4), 39-56
- W. Nasierowski, M. Dębski, Public vs Non-public universities in Poland: An assessment of their technical efficiency, Proceedings of MAC 2018 in Prague, International Conference, 25th-27th May 2018, ISBN:978-80-88085-19-5
- M. Dębski, A. Krawczyk 2017, Competitiveness of Family Tourist Micro-Enterprises as an Element of Tourist Destination Product; Journal of Intercultural Management, 9 (4), s. 59-76
- M. Dębski, W. Nasierowski (2017), , Criteria for the Selection of Tourism Destinations by Students from Different Countries, Foundations of Management, vol 9, ISSN 2080-7279 , s. 317-330; Indeksowane w bazie Scopus
- M. Dębski, W. Nasierowski, Students as Tourists: How do they Chose Trip Destination, Proceedings of 44thInternational Business Research Conference, 18-19 September 2017, Zurich, Switzerland, ISBN: 978-1-925488-46-3
- M. Dębski, W. Nasierowski (2017), Destination promoting motives for young people, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, 16 (4), s. 23-30
- M. Dębski, W. Nasierowski (2017), Professional position of students as a determinant in the process of designing curricula, (red.) Ł. Sułkowski, Management and Culture of the University Wydawnictwo, Peter Lang, ISBN: 978-3-631-71804-9, 229-244
- M. Dębski (2017), Jakość jako element komunikacji marketingowej rodzinnego mikroprzedsiębiorstwa turystycznego świadczącego usługi noclegowe, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 473/ 2017, s 148-159;
- M. Dębski, W. Nasierowski (2016), Criteria for selection of tourism destinations by students from different countries, Working Paper Series, University of New Brunswick, Fredericton, 2016
- M. Dębski (2015), Marketing communication as a significant element of management in a tourist region – model approach, Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, Tom XVI, Zeszyt 4, Część II, 2015, ISSN 1733-2486, ss. 75-86
- M. Dębski, K. Niemczak, Tourism attractiveness of the region in the management of promotional activities used by hotels, “International Journal of Contemporary Management”, 2015, vol 14, no 4, s. 111-129
- M. Dębski, M. Szaniawski, Relationship Management in tourism microenterprise as part of building its competitive advantage, “International Journal of Small and Medium Enterprises and Business Sustainability”, 2015, vol. 1, no. 1
- M. Dębski, Zarządzanie konkurencyjnością kraju jako obszaru recepcji turystycznej w polityce państwa, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, 2014, tom XV, zeszyt 6, część 3, s. 131-143
- M. Dębski, Tourism habits and preferences – comparitive analisis in selected European countries, “Journal of Intercultural Management”, 2014, vol. 6, nr 4, ss. 39-54
- M. Debski, Turystyka jako forma spędzania czasu wolnego [w:] E. Łyszkowska, Z. Sirojć, J. Chorążuk /red./, Edukacja i życie codzienne studentów w Polsce i w Rosji, Stowarzyszenie Współpracy Polska-Wschód, Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Krasnodarski Państwowy Uniwersytet Kultury i Sztuki, Warszawa 2015
Dr nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu i Turystyki SAN. Uczestnik dużych projektów naukowo-badawczych o charakterze nowatorskim oraz wykonawca licznych tematów badawczych realizowanych w ramach prac własnych i statutowych.
Najnowsze badania naukowe realizowane w Zespole Katedry Marketingu i Turystyki SAN pod patronatem Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej koncentrowały się na analizie wpływu epidemii COVID-19 na podmioty świadczące usługi zakwaterowania w miejscowościach turystycznych. Efektem badań ankietowych prowadzonych z końcem 2020 roku jest Raport „Baza noclegowa w okresie pandemii – skutki i wsparcie” zamieszczony na stronie głównej Społecznej Akademii Nauk w Warszawie. W oparciu o wyniki badań ankietowych opublikowany został artykuł współautorski „Baza noclegowa w okresie pandemii” w czasopiśmie Rynek Turystyczny z 2021 nr 3(422). Przygotowany został także współautorski artykuł do czasopisma Journal of Intercultural Management nt. „Tourist accommodation establishments during the pandemic - consequences and aid Report on a survey among Polish micro-enterprises offering accommodation services”.
Autor lub współautor kilkudziesięciu innych publikacji naukowych, w tym rozdziałów w wydawnictwach zbiorowych oraz artykułów w czasopismach naukowych, wydawanych w kraju i za granicą, w tym indeksowanych w Web of Science.
Współautor pierwszej publikacji, w której podjęto próbę oceny rozwoju turystyki w województwie podlaskim z punktu widzenia wymagań równoważenia sektora, wydanej w 2014 roku „Turystyka w województwie podlaskim w świetle zasad zrównoważonego rozwoju”.
Współautor pierwszej publikacji, w której podjęto próbę pełnego opisu organizacji systemu zarządzania ochroną środowiska w Polsce, wydanej w 1998 roku „Organizacja systemu zarządzania ochroną środowiska w Polsce” .
Książka, której jest współautorem „Dostosowanie polskiego prawa i regulacji ekologicznych do rozwiązań Unii Europejskiej. Koszty i Strategia” została nagrodzona przez Ministra Edukacji Narodowej.
Jako członek zespołu ekspertów wytyczała kierunki rozwoju, w tym turystycznego gmin, powiatu i województwa. Pełniła funkcję eksperta w projektach badawczych dotyczących problematyki turystycznej.
Prowadzi różne formy zajęć - wykładowe, ćwiczeniowe, seminaryjne, w ramach przedmiotów związanych ze specjalnością i obszarami badawczymi, na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, pierwszego jak i drugiego stopnia, głównie na Kierunku Turystyka i Rekreacja oraz Zarządzanie. Jest promotorem licznych prac dyplomowych, opiekunem stażu asystenckiego, opiekunem studiów oraz praktyk zawodowych.
Wielokrotnie była nagradzana za wyróżniającą się działalność naukowo-badawczą i dydaktyczno-organizacyjną.
Obszar zainteresowań badawczych i naukowych:
- zarządzanie rozwojem zrównoważonym i ochroną środowiska,
- zarządzanie turystyką,
- społeczna odpowiedzialność biznesu
- współpraca klastrowa w turystyce.
Wykaz najważniejszych publikacji:
- Sahakyan M., Suvaryan A., Borkowska-Niszczota M., Szymańska E., The formation and development of tourist clusters: case of Poland and Armenia, w: „Marketing and Management of Innovations”, Issue 1, 2019, s. 21-33.
- Borkowska-Niszczota M., 2019, Polityka oparta na klastrach w dokumentach strategicznych regionów Polski Wschodniej, w: „Optimum. Economic Studies”, 2019, nr 3(97).
- Borkowska-Niszczota M., 2019, Czynniki determinujące wpływ klastrów na zrównoważony rozwój turystyki w obszarach recepcji, w: „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, Produkt turystyczny. Innowacje-marketing-zarządzanie, red. M.Dębski, U.Żuławska, tom XX, zeszyt 2, część II, Wyd. Społecznej Akademii Nauk, s. 155-171.
- M.Borkowska-Niszczota, 2017, Clusters as instruments of implementation of innovationon the example of the tourist structures of Eastern Poland, w: Economic and Social Development, 22nd International Scientific Conference on Economic and Social Development – “The Legal Challenges of Modern World”, Ed.Zeljko Radic, Ante Roncevic, Li Yongqiang, Book od Proceedings, Split, 29-30 June 2017, s.813-822.
- M.Borkowska-Niszczota, 2017, Tourist Clusters as Instruments of Implementation of Smart Regional Specialization in Tourism on the Example of Poland, w: 23rd EBES Conference – Madrid Proceedings, 27-29 September 2017, s. 348-358.
- Borkowska-Niszczota M., 2017, Aktywność władz samorządowych w strukturach klastrowych, w: „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 473, Gospodarka turystyczna w Regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, Wrocław 2017, s. 77-87, Łomnica, maj 2017.
- Borkowska-Niszczota M., 2016, Rozwijanie nauki o ochronie środowiska, w: Od ekonomiki ochrony środowiska do nauki o kreowaniu wiedzy: szkoła naukowa prof. B.Poskrobko, (red.) E.Broniewicz, B.Powichrowska, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok, s. 33-60.
- Borkowska-Niszczota M., 2015, Tourism Clusters in Eastern Poland – Analysis of Selected Aspects of the Operation, w: „Procedia – Social and Behavioral Sciences”, nr 213, s. 957-964.
- Borkowska-Niszczota M., 2015, Społeczna odpowiedzialność biznesu turystycznego na rzecz zrównoważonego rozwoju na przykładzie obiektów hotelarskich, w: „Ekonomia i Zarządzanie”, Vol. 7, nr 1, s. 368-392.
- Borkowska-Niszczota M., 2015, Wpływ klastrów turystycznych na rozwój i konkurencyjność regionów, w: „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki”, Nr 2(2015), s. 145-163.
- Borkowska-Niszczota M., 2015, Rola władz samorządowych w rozwoju turystycznych struktur klastrowych w ujęciu teoretycznym oraz empirycznym, w: „Europa Regionum”, T. 23, s. 271-284.
- Dobrzański G., Borkowska-Niszczota M., Kiryluk H., Szymańska E., 2014, Turystyka w województwie podlaskim w świetle zasad zrównoważonego rozwoju, Agencja Wydawnicza EkoPress, Białystok, s. 299.
- Borkowska-Niszczota M., Dobrzański G., 2013, Zachowania turystów odwiedzających województwo podlaskie w kontekście zrównoważonej turystyki, w: „Ekonomia i Środowisko”, Nr 1(44), Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok, s. 126-142.
- Borkowska-Niszczota M., 2013, Edukacja ekologiczna w obszarach recepcji turystycznej na rzecz kształtowania odpowiedzialnych zachowań turystycznych, w: „Handel wewnętrzny” nr 6 [listopad-grudzień], t. 2, Wyd. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, s. 182-194.
- Borkowska-Niszczota M., 2011, Rozwiązania proekologiczne jako sposób podnoszenia konkurencyjności podmiotów świadczących usługi hotelarskie, w: „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” nr 157, Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, (red.) A. Rapacz, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław, s. 41-54.
- Borkowska-Niszczota M., Kiryluk H., 2011, Potencjał konkurencyjności turystycznej Doliny Biebrzy, w: Turystyka wobec nowych zjawisk w gospodarce światowej, (red.) E.Dziedzic, Wyd. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, s. 181-209.
- Borkowska-Niszczota M., Dobrzański G., Kiryluk H., Szymańska E., 2010, Problemy interpretacji turystyki zrównoważonej, w: „Folia Turistica”, nr 22, s. 147-166.
- Borkowska-Niszczota M., 2008, Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką stymulujące rozwój zrównoważony obszarów recepcji turystycznej, w: Zrównoważony rozwój turystyki (red. S.Wodejko), Wyd. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, s. 153-167.
- Borkowska-Niszczota M., 2006, Zastosowanie planowania zintegrowanego w rozwoju sektora turystycznego na szczeblu lokalnym, w: Praktyczne aspekty rozwoju turystyki i rekreacji na obszarach przyrodniczo cennych (red. R.Ziółkowski), Wyd. PB, Białystok, s. 169-181.
- Borkowska-Niszczota M., 2004, Problem zintegrowanego planowania rozwoju turystyki na poziomie lokalnym w aspekcie rozwoju zrównoważonego, w: „Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne”, T. 49, z. 1 / 2, Wyd. AGH, Kraków, s. 29-45.
Wieloletni praktyk w branży turystycznej i hotelarskiej. Kierownik działu turystyki biznesowej w Netmedia Business Travel oraz działu turystyki przyjazdowej w Holiday Travel w Warszawie. Koordynatorka działań związanych z promocją biur na targach turystycznych i workshopach na całym świecie. Kierownik działu sprzedaży i marketingu w Hotelu Novotel Airport w Warszawie. Od kilku lat dziennikarka podróżnicza w stałej współpracy z magazynem All inclusive. Z zawodu pedagog.
Obszar zainteresowań badawczych i naukowych:
Udział w Sympozjach i Konferencjach w zakresie ekonomii turystyki oraz zainteresowanie otwarciem przewodu doktoranckiego.
Dr Jacek Drążkiewicz jest specjalistą w zakresie ekonomiki turystyki, ekonomiki przedsiębiorstw turystycznych, zrządzania biznesem turystycznym oraz obsługi ruchu turystycznego. Ma wieloletnie doświadczenie w branży turystycznej w pracy w kraju i za granicą. Pracował dla takich firm jak biuro podróży Orbis Travel, Logos Tour, United Partners, Club&Travel w zakresie tworzenia ofert turystycznych oraz pilotowania wycieczek. Obecnie jest właścicielem biura podróży "WYCIECZKI Z NAMI", specjalizującego się w wycieczkach objazdowych po Europie i Azji oraz wyjazdach incentive dla firm.
Obszar zainteresowań badawczych i naukowych:
- Rozwój turystyki na szczeblu lokalnym i regionalnym
- Ekonomiczne znaczenie turystyki
- Prawnofinansowe warunki prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze turystyki
- Marketing przedsiębiorstw turystycznych
Wykaz najważniejszych publikacji:
- Rola kapitału zagranicznego w kształtowaniu nowoczesnego rynku usług turystycznych w Polsce, Zeszyty Naukowe nr 2(32), Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2003.
- Działalność podmiotów zagranicznych na polskim rynku turystycznym w aspekcie zachodzących zjawisk i procesów, Problemy turystyki nr 1-4, Instytut Turystyki, Warszawa 2003.
- Walory turystyczne gminy Radziejowice jako forma aktywizacji gospodarczej, Procesy dostosowawcze województwa mazowieckiego do nowych warunków otoczenia, materiały konferencyjne, Wyższa Szkoła Rozwoju Lokalnego, Żyrardów 2005.
- Konsekwencje dla ruchu turystycznego w związku z wprowadzeniem wiz dla Rosjan po akcesji Polski do Unii Europejskiej, Zeszyty Naukowe, Wyższa Szkoła Ekonomiczno – Informatyczna, Warszawa 2005.
- Zarys mikroekonomii. Ćwiczenia , zadania, testy, problemy, Wyższa Szkoła Rozwoju Lokalnego w Żyrardowie, Żyrardów 2006.
- Decentralizacja zarządzania państwem jako czynnik rozwoju turystyki na szczeblu samorządu terytorialnego w Polsce. Analiza na przykładzie samorządu gminnego i wojewódzkiego. Problemy turystyki nr 1-4, Instytut Turystyki, Warszawa 2007.
- Możliwości organizacyjno-prawne rozwoju turystyki na szczeblu gminnego samorządu terytorialnego, Zeszyty Naukowe nr 5(49), ALAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2007.
- Zarys mikroekonomii. Ćwiczenia , zadania, testy, problemy, Wyższa Szkoła Rozwoju Lokalnego w Żyrardowie, Żyrardów 2009.
- Uwarunkowania rozwoju turystyki wyjazdowej Polaków do Rosji, Polska – Rosja (gospodarka – oświata – zdrowie – turystyka), Ireneusz Michałków (red.), Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Warszawa 2013.
- Raport Touroperatorzy, Ranking 2016, Wiadomości Turystyczne, 2016.
Psycholog, wykładowca akademicki, trener turystyki. Od 20 lat pracuje w turystyce, a swoją pasją dzieli się podczas różnych kursów i szkoleń. Jego zajęcia są zawsze praktyczne - pokazują możliwości pracy w turystyce; wskazują wady i zalety wybranych zawodów oraz kreślą ścieżki kariery zawodowej w tej branży.
Obszar zainteresowań:
- wykłady z zakresu obsługi ruchu turystycznego oraz podstaw zarządzania
- udział i prezentacja oferty biura Holiday Travel na Targach Turystycznych i workshopach krajowych i zagranicznych
- koordynowanie działań związanych z aktywną sprzedażą (promocja ofert biura)
- przygotowywanie ofert i kalkulacji dla grup turystycznych i biznesowych
- pełna obsługa turystyczna w zakresie współpracy z kontrahentami zagranicznymi i dostawcami krajowymi
- przygotowywanie planów sprzedażowych
- dziennikarstwo podróżnicze - artykuły podróżnicze o wskazanych destynacjach (promocja krajów) do magazynu All inclusive
Adiunkt w Katedrze Marketingu i Turystyki od listopada 2022 roku. Pracownik dydaktyczny w SAN Warszawa od października 2021 roku. Doktor w dyscyplinie Technologia żywności i żywienia o specjalizacji zachowania konsumentów na rynku żywności. Temat rozprawy doktorskiej: Zachowania konsumentów wobec marek własnych sieci handlowych w kategorii produktów żywnościowych w wybranych krajach europejskich. Prowadzenie zajęć dydaktycznych na kierunkach Turystyka i Rekreacja, Zarzadzanie, Logistyka, Administracja, Finanse i Rachunkowość czy Informatyka m in. Marketing, Zarządzanie marką na rynku turystycznym, Badania Marketingowe, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Biznes Plan, Przedsiębiorczość, Podstawy Zarządzania. Sport i podróże to dwie największe pasje, które pozwalają złapać pozytywny balans pomiędzy pracą a czasem wolnym.
Zainteresowania badawcze:
- marketing żywności;
- zachowania konsumentów;
- marka własna;
- handel detaliczny;
- badania rynkowe;
- przedsiębiorczość.
Najważniejsze publikacje
1. Królak M, Górska-Warsewicz H, Mądra-Sawicka M, Rejman K, Żakowska-Biemans S, Szlachciuk J,
Czeczotko M, Kwiatkowski B, Zaremba R, Wojtaszek M. (2022): Towards Sustainable Innovation in the
Bakery Sector—An Example of Fibre-Enriched Bread. Sustainability, 14(5):2743, wyd. MDPI, IF=3,889,
100 pkt. MSW.
2. Czeczotko M, Górska-Warsewicz H, Zaremba R. (2022): Health and Non-Health Determinants of
Consumer Behavior toward Private Label Products—A Systematic Literature Review. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(3):1768, wyd. MDPI, IF=4,614, 140pkt. MSW.
3. Górska-Warsewicz H, Żakowska-Biemans S, Stangierska D, Świątkowska M, Bobola A, Szlachciuk J,
Czeczotko M, Krajewski K, Świstak E. (2021): Factors Limiting the Development of the Organic Food
Sector—Perspective of Processors, Distributors, and Retailers. Agriculture, 11(9):882, wyd. MDPI,
IF=3,408, 40pkt. MSW.
4. Czeczotko M., Górska-Warsewicz H., Laskowski W., Rostecka B. (2021): Towards Sustainable Private Labels in an Autonomous Community during COVID-19—Analysis of Consumer Behavior and Perception on the Example of Tenerife. Sustainability, 13(13), 7467, wyd. MDPI, IF=3,889, 100 pkt. MSW.
5. Czeczotko M., Górska-Warsewicz H., Laskowski W. (2020): Towards Sustainable Private Labels—What is the Consumer Behavior Relating to Private Labels in the UK and Poland? Sustainability, 20, 6035, wyd. MDPI, IF=3,889, 100 pkt. MSW.
6. Rejman K, Górska-Warsewicz H.,Czeczotko M., Laskowski W. (2020): Non-alcoholic Beverages as Sources of Nutrients in the Average Polish Diet.Nutrients, 12, 1262, IF:6,706, 140 pkt. MSW.
7. Górska-Warsewicz H., Rejman K., Laskowski W., Czeczotko M. (2019): Butter, Margarine, Vegetable Oils, and Olive Oil in the Average Polish Diet. Nutrients,11, 2935, IF: 6,706, 140 pkt. MSW.
8. Górska-Warsewicz H.; Rejman K.; Laskowski W.; Czeczotko M. (2019): Milk and Dairy Products and Their Nutritional Contribution to the Average Polish Diet. Nutrients, 11, 1771, IF:6,706, 140 pkt. MSW
9. Laskowski W., Górska-Warsewicz H., Rejman K., Czeczotko M., Zwolińska J.(2019): How important are cereals and cereal products in the average Polish diet. Nutrients,11, nr 3, 658, IF:6,706, 140 pkt. MSW.
10. Górska-Warsewicz H., Laskowski W. , Kulykovets O., Kudlińska-Chylak A., Czeczotko M., Rejman K.
(2018): Food products as sources of protein and amino acids - the case of Poland. Nutrients,10, nr 12,
1977, IF:6,706, 35 pkt. MSW.
11. Górska-Warsewicz H., Żakowska-Biemans S., Czeczotko M., Świątkowska M., Stangierska D., Świstak E., Bobola A. (2018): Organic private labels as sources of competitive advantage - the case of international retailers operating on the Polish market.Sustainability,10, nr 7, art. 2338, IF=3,889, 20 pkt. MSW.